به گزارش اطلاعات آنلاین، مراسم آغاز این طرح امروز (۷ تیرماه) به میزبانی جزیره کیش و به صورت همزمان در منطقه آزاد قشم برگزار شد. در این مراسم استاندار هرمزگان، مدیران عامل سازمانهای مناطق آزاد و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.
محمد کبیری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم با اشاره به اینکه این اقدام حاصل همکاری میان قوه قضاییه، شورای تأمین و نهادهای اجرایی است، گفت: «این طرح تحقق آرزوی ۲۰ ساله مردم استان است و میتواند به عنوان نماد عدالت اجتماعی، موجب تسهیل رفتوآمد و افزایش ظرفیتهای اقتصادی در هرمزگان شود.»
وی همچنین با اشاره به تحولات اقتصادی در جزیره کیش، از افزایش هفت برابری میزان سرمایهگذاری در مدت اخیر خبر داد و افزود: «با همکاری نهادهای نظارتی، توانستیم پروژههای بسیار قدیمی که مجموعاً بیش از ۴۰۰ سال در توقف بودند را مجدداً به چرخه سرمایهگذاری بازگردانیم.»
کبیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع ناترازیهای آب و برق در جزیره، بر ضرورت حمایت دولت از فعالان اقتصادی کیش در شرایط کنونی تأکید کرد و آنها را بازوان اصلی اقتصاد ایران در عرصههای ملی و بینالمللی دانست.